Вівторок, 22.08.2017, 18:31
Вітаю Вас Гість | RSS

Бердянська ЗОШ I-III ступенів №5

Меню сайту
Twitter
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031


Интересные факты


Знаете ли Вы что ...

Cервис Vashopros.RU


Хорошо сказано!

Cервис Vashopros.RU


Шкільна бібліотека

...Хай вогнище наше   горить, не згасає,

Домашнім теплом всі серця зігріває,

Уся мудрість книг об’єднає родину

У прагненні знань та читання донині...

Мета: прищеплювати любов до книг, як джерела знань; формувати інтерес до читання; виховувати у дітей почуття любові до батьків та бажання примножувати родинні традиції;  розвивати  творчі здібності дітей.

Дитина не читає... Хто винен  у цій ситуації? Спад інтересу дор читання – загальноосвітова тенденція, наслідок потужного розвитку телебачення, комп’ютерних технологій. Відродити його – складна, комплексна прорблема, що передбачає тісну взаємодію багатьох чинників – сім’ї, школи, держави.         

 Кожна сім’я особливий світ, де ціннісні орієнтири батька, матері, старших у сім’ї відчутно позначаються на індивідуальних, читацьких, навчальних, а найбільше – на життєвих устоях дитини. Привернення уваги до проблем сім’ї, пошуки шляхів співробітництва з кожною сім’єю, удосконалення виховних можливостей батьків і сьогодні залишається одним із надзвичайно важливих завдань сучасних бібліотек. Як своєрідні соціальні інститути вони мають підвищити роль бібліотекаря і книги в сімейному вихованні, в інтелектуальному розвитку і духовному збагаченні.

Дитяча книга – це особливий світ, який юний читач осягає і розумом, і серцем. Дуже важливо, щоб книга увійшла в його життя якомога раніше, тому що вона незамінна у виробленні уваги, зосередженості, у вихованні душевності, моральності. Не менш важливий її аспект – освітній. Така функціональна багатогранність впливу книги на  дітей потребує  кваліфікованого, системного підходу до роботи з нею у школі, в бібліотеці і у сім’ї.

Сімейні читання – це своєрідна давня традиція інтелігенції. Це форма спілкування, в якій беруть участь як мінімум троє; дитина, батьки і автор книги. Сімейне читання – це розмова батьків з дітьми про мораль, стимулом якого є спільне читання творів літератури. Це монолог дитини, в якому вона роздумує над змістом твору, прагне виявити і виразити його моральну ідею.  Чим довше дитина слухає читання батьків  вголос, тим краще вона розвивається. Жоден учитель не в змозі справити на дитину більший вплив, ніж сім’я і родичі, які читають. Дитині забезпечується потужний естетичний, інтелектуальний розвиток. Шкільна бібліотека, діяльність якої спрямована на відродження традицій сімейного читання, провонує вам відпорвісти на запиттання анкети «Читання із покоління в покоління».

Анкета «Читання із покоління в покоління»

1. Чи маєте Ви домашню бібліотеку?

2. Скільки поколінь Ваша родини збирає бібліотеку?

3. Назвіть «найстарішу» книжку.

4. Остання книга, яку Ви купили ?

5. Які книжки Ви мрієте придбати

  - для себе

  - для своєї  дитини

7. Яких сучасних дитячих письменників Ви можете пригадати?

8. Улюблена книжку Вашого дитинства?

 9. Чи буде вона цікавою Вашій дитині?

10. Чи є така книжка, що об'єднує інтереси Вашої дитини з однолітками ?     

11. Ваша дитина як

- читач

- глядач

- слухач

12. Уявіть, що Ваша дитина весь вільний час приділяє читанню. як до цього ставляться оточуючі (напишіть їхню приблизну оцінку)

   - вчителі

   - друзі

   - сусіди

   - Ви самі

13. Чи сприймають сучасні діти погляди дорослих, батьків?

14. Що необхідно зробити, аби знайти розуміння з боку дітей?

15. На Ваш погляд, сімейне читання – це:

Бібліотека – це своєрідний соціальний інститут, яка має підвищити роль книги у сімейному вихованні, в інтелектуальному розвитку і духовному збагаченні не лише дітей та юнацтва, але й кожного з членів сім’ї. Що ж може зробити бібліотека? Як і чим бібліотекарь допоможе сім’ї, батькам в організації сімейного читання?

Насамперед, треба переконувати  батьків в тому, що читання дітей – це їх власна турбота. Адже загальновідомо, що корені розвитку особистості дитини закладаються у сімейному вихованні. Сім’я є тим первинним колективом, де дитина вперше засвоює норми моралі, правила співжиття, набуває перших навичок суспільної праці, де формуються її ідеали. Проблема „батьки і читання дітей” суспільно значима. Ефективність організації читання дітей стане вищою, а зміст – глибшим, якщо робота буде проводитися постійно.

Сімейне читання -  повноцінний діалог однодумців, емоційна оповідь дорослого викликає потужну розмову і образотворчу активність  дитини, закладаючи засади автоматичного образного сприйняття спочатку почутого, а в майбутньому самостійно прочитанного твору. Отже, сімейне читання та самостійне читання вголос маленької дитини слід розглядати передусім, як образатворчість слухача, як цікаву гру. Тому слід підвищувати роль  родини у вихованні майбутнього читоча насамперед  через активне слухання, діалог-гру. 

Освіта дитини починається з навчання читати і писати. І відбувається це здебільшого в  родинному колі. У сім’ї прищеплюються і любов до книги, отримання задоволення від процесу читання, звичка бути порстійно з книгою й неможливість існування без неї.

Дитина відчуває духовну єдність із родинного тільки тоді, коли батьки усвідомлюють взаємозв’язок між розвитком молодшого покоління і освітнім рівнем старшого покоління. Головна відмінність сімейного читання  від інших його видів – класного, позакласного та домашнього, полягає в тому, що батьки, використовуючи книгу, починають по-справжньому займатися духовним розвитком своєї дитини, формування її особистості. Ось чому ми, бібліотекарі, звертаємося до вас, батьки: тільки спільними зусиллями ми зможемо вівдродити гарну традицію сімейногог ситання, тільки ви станете запорукою успішності ваших дітей, якщо надасте їм можливість долучитися до світових  книжкових скарбів, що зберігає бібліотека. Але без допомоги батьків, вашої зацікавленості, бажання та ініціативи ми не зрушимо з місця. Існує думка про те, що врорджені здібності до читання у дітей виявляється лише у віці від 18 місяців до 3 років. А от психологи вважають, що прищепити любов до книги та читання можливо лише до  9 рорків. Пізніше це зробити складно, іноді практично неможливо. Постає питання: як розвинути любов до книги та читання?

Поради батькам: як розвинути у дитини  любов до книги та  читання.

1. Розмовляйте, наспівуйте та грайте з дитиною.

  • Малюк із насолодою прислухається до вашої мови: коли бавиться у ванні, одягається, їсть та засинає, ввечері або ж на світанку. Тому дитина, з якою постійно розмовляли, підростаючи, починає швидше розуміти та відтворювати всі слова, які вона почула тоді, коли ще нічого, здавалося б, не розуміла. Починати знайомити малечу із читанням необхідно із перших років життя. Читаючи дитині, ви розширюєте її всесвіт, допомагаєте отримати задоволення від читання, збагачуєте знання та словниковий запас.Дитина вчиться спочатку слухати книгу, потім перегортати сторінки, запам'ятовувати слова, які бачить або чує. Читання дає їй і багато чого іншого: можливість посміятися та поплакати разом, навчитися не розгублюватися в життєвих небезпеках .

2. Щоденно знаходьте час для читання.

  • Усі, хто читає дітям, знають, яка це приємність для них, вони є уважними слухачами та сприймають текст усім єством і душею. Малюка цікавить: Що ховається між цими сторінками? Що причаїлося в цих чорних значках? Треба знаходити час для читання, особливо мамам і татам. Бо дитина дуже любить бувати разом зі своїми батьками, яка  ж то втіха, коли мати або тато беруть книжку і сідають, щоб почитати своїй дитині. Почуття єдності, що виникає тоді, не можна замінити нічим іншим - ні телевізором, ні відео, ні комп'ютером. Бо хіба комп'ютер має серце, що б'ється?
  • Тому необхідно знайти хвилин 30, аби дозволити собі розслабитися і, не поспішаючи, на ніч або коли виникає перерва у домашніх справах, почитати своєму малюку.Хоча почитати дитині може і бабуся або дідусь, будь-який член родини. Окрім того, можна завітати до бібліотеки, де малюку запропонують послухати читання вголос за участю бібліотекаря. Весь час звертайтеся до книги та читання. Придбайте декілька книг, щоб ваш малюк мав змогу їх переглянути, погортати і, якщо це передбачено, розмалювати.

3. Вибирайте книгу для читання разом із дитиною.

  • Якщо ви постійно читаєте разом із дитиною, зверніть увагу на те, які книги їй більше подобаються, які вона розуміє краще. За допомогою у підборі подібних книжок можна звернутися до бібліотеки. Саме тут є видання, які розраховані на різний вік і рівень розвитку. Окрім того, фахівцям легше знайти та підібрати таку літературу.Помилкою багатьох читаючих батьків є думка про те, що усі необхідні дитині книги є у них вдома. Домашні бібліотеки не можуть складати конкуренцію публічним, а надихнути малюка на читання може приклад інших дітей - читачів бібліотеки.Уявіть враження дитини від того, як багато діток відвідує бібліотеку та скільки книжок тут зберігається! Це дуже важливий стимулюючий фактор у формуванні маленького читача, який намагається наслідувати прикладу інших. Маленькі відвідувачі бібліотеки нібито передають естафету вашій дитині. У подальшому це допоможе малюку звикнути до розмаїття книг, засвоїти правила читацької поведінки і обов'язково стане у пригоді у подальшому житті та навчанні. Всесвіт книг та світ бібліотеки не буде для дитини «невідомою» країною з незрозумілими законами та умовностями.

4. Забезпечити дитину необхідною літературою.

  • Не тільки бібліотечні книги мають бути доступними дитині. Обов'язково повинні бути й власні. Які? Перш за все ті, які вона може почитати. Але мають бути і такі, які можна розмалювати, щось написати у них, за допомогою яких можливо дещо самостійно вирізати або змайструвати. Таких видань безліч, і їхнє призначення - індивідуальне користування. Допоможіть своєму малюку зробити  саморорбну книжку з картинками, фотографіями та іншими цікавими речами. Напишіть у ній разом те, що хоче дитина. Заохочуйте, надихайте, схвалюйте таку діяльність, так само як і читання «власних» книжок у колі всієї родини. Можливий і такий варіант:  купуєте альбом для фотографій, на лівому боці розміщуєте фото, на правому нескладне речення, що коментує фотографію. Фото і текст періодично міняти. Така книга потребує для створення небагато часу, а в результаті малюк отримає задоволення від розповіді про себе.

5. Помірковано та із задоволенням.

  • Важливо не тільки, що саме ви читаєте, а як ви це робите! Коли читаєте швидко та невиразно, дитина швидше втрачає інтерес.Читайте емоційно, отримуючи при цьому задоволення від самого процесу читання. Будьте в певному сенсі актором (згадайте про нереалізовані мрії стати «зіркою екрана»!). Вашому малюку сподобається, якщо ви будете читати різними голосами за різних героїв. Робіть розмовні паузи під час читання, переглядайте малюнки у книзі. Це дасть дитині час подумати над тим, що вона почула, поміркувати над прочитаним, зрозуміти хід подій та характер героїв. Обов'язково ставте запитання самі і відповідайте на ті, що виникнуть у малюка, прислухайтеся до того, як він сам оповість та передасть свої враження від прочитаного. Приглядайтеся під час читання до дитини. Інколи вона не погоджується переривати читання, особливо якщо історія незнайома. А іноді захоче спочатку розглянути малюнки і лише після цього поставить питання щодо книги. Будьте поблажливі і не зупиняйте дитину. Читання має приносити задоволення! Пам'ятайте, читання книг - це грандіозна репетиція та визначення майбутнього ставлення до процесу навчання. Читайте знову і знову. Як відомо, діти полюбляють слухати одні й ті ж самі оповідки. Вони змушують читати вже набридлі вам книги знову і знову. Тому на пропозицію почитати щось новеньке, прогнозовано отримаєте відмову.
  • Що ж робити у такому випадку ?  Читайте те, що подобається дитині. Це не примха. Просто у дитини є бажання глибше зануритись у процес пізнання книги, адже він відбувається повільніше, ніж у дорослих, знову і знову зустрічатися з героями твору, переживати з ними їхні пригоди. Не позбавляйте малюка задоволення від спільного читання. Адже відбувається процес підготовки майбутнього вдумливого та уважного читача, виховання повноцінного сприйняття книги. Якщо ви спробуєте  скоротити оповідання, реакція буде миттєвою. Тому, якщо книга приносить задоволення дитині і вона періодично до неї звертається, читайте її стільки разів, скільки малюк цього захоче.  Читайте усюди і завжди: на прогулянці, на пляжі, у поїзді, очікуючи на прийом до лікаря. Нехай у вашій сумці поряд із дитячими речами, іграшками лежить книжка.   Не примушуйте дитину читати,  якщо вона цього не бажає. Це найдієвіший засіб вбити інтерес до читання та книги у дитини. Примусове читання - шлях до небажання читати взагалі. Шукайте позитивних та ефективних шляхів зацікавлення малюка захопливими та значними книжками. Добирайте найпопулярніші серед дітлахів теми та книги у цьому вам прийдуть на допомогу бібліотекарі. Не приховуйте від дитини своєї зацікавленості її читанням.
  • Мабуть, немає нічого важливішого у вихованні читача, ніж стимулювання у нього любові до читання. Намагайтеся бути Провідником у світ книжок, а не Погоничем або Оцінювачем того, що і як читає ваша дитина. Коли ваш малюк навчиться читати, частіше звертайтеся до нього з проханням почитати вам. Але не завдання, отримане в школі, а просто хорошу історію. І зробити це можна, наприклад, під час приготування вечері на кухні. Якщо дитина робить помилки в ході читання і вони не є досить значними для загального сприйняття тексту, не переривайте її, адже вона може втратити цікавість до історії, яку з усією відповідальністю читає саме вам. Хоча пізніше можна повернутися до прочитаного і виправити помилки. Запевніть дитину у тому, що вам цікаве і потрібне її читання і ніколи не показуйте того, що слухаєте через необхідність. Заохочуйте будь-які читання вголос: газети, журнали, оповіді або казки. Вам самим не вистачає часу почитати, а допомога при цьому вашої дитини буде досить корисною. Хіба це не стимул до читання! Все це не потребує якихось надзвичайних зусиль, а поряд з вами непомітно зростатиме справжній Читач.  Вашій дитині буде набагато легше вчитись. Її вільний час буде заповнено змістовно, цікаво та з користю, вона з легкістю знаходитиме та творчо опрацьовуватиме будь-яку інформацію. І це, безперечно, стане запорукою її успіху і вашого, напевне, також! Цікавою є думка великого російського літературного критика і публіциста В. Бєлінського, який вважав, що не слід турбуватися, що діти мало зрозуміють, навпаки, потрібно прагнути до того, щоб вони якомога менше розуміли, але більше відчували, щоб їхні вуха призвичаювалися до гармонії слова, а серця переповнювалися почуттям прекрасного. Читайте своїм дітям уголос якомога частіше:  20 хвилин читання щовечора або казка перед сном — це мінімальна необхідність. Читайте разом зі своєю дитиною 10 хвилин щодня.Читайте самі, показуючи приклад дитині. Дозволяйте дитині самостійно вибирати книги для читання: пригоди, казки, подорожі, фантастика — найпопулярніші жанри. Книги про історію, географію, техніку, про комп'ютери також цікаві дітям. Заохочуйте дитину в її бажанні потримати, погортати, погратися з книгою. Потурбуйтеся про те, щоб у дитини вдома було багато яскравих книжок. Регулярно відвідуйте з дитиною бібліотеку та книжковий магазин. Даруйте дитині книги. Заохочуйте дитину  читати для інших членів сім'ї.  Зробіть читання приємним дозвіллям.  Завжди хваліть і заохочуйте дитину, якщо вона читає.   Але не переставайте читати дитині вголос, як тільки вона навчилася повільно читати сама .Не примушуйте читати насильно. Не нав'язуйте книг за своїм смаком. Рекомендуйте їх. Переконуйте їх прочитати. Не примушуйте дитину «боротися з книгою», якщо вона дуже важка. Замініть її на більш легку. Ніколи не відмовляйте дитину від читання. Не змагайтеся з телебаченням у виборі часу для читання. Не очікуйте занадто швидких успіхів у читанні. Не критикуйте дитину, якщо вона намагається читати. Покращення настане скоріше, якщо ви будете заохочувати та підтримувати дитину.  Не порівнюйте рівень читання дитини з братами, сестрами, іншими дітьми.

Ваша дитина у дзеркалі читання.

Ваша дитина у дзеркалі читання

1. Чи часто ви читали вголос своїй дитині, коли вона ще не вміла робити це сама?

а) Практично кожного дня (5);

б) часто (4);

в) рідко, приділяю цьому мало часу (3);

г) рідко, тільки якщо попросить (2);

д) ніколи цим не займався (1).

2. Пригадайте, чи легко вашій дитині далося навчання читанню?

а) Так, це пройшло швидко, без сторонньої допомоги (5);

б) для цього знадобилось небагато часу (4);

в) ми довго займалися з нею (3)

г) мої зусилля були марними; вона навчилась читати у школі (2);

д) ні, зараз читає погано (1).

3. Спробуйте визначити інтерес вашої дитини до читання за наступними критеріями:

а) Це стало її улюбленим заняттям (4);

б) читає багато, але тільки програмові твори (2);

в) читання її мало цікавить, читає дуже рідко (1);

г) дуже часто доводиться змушувати брати книгу в руки (0).

4. Спостерігаючи за дитиною, яка читає, у вас склалося враження, що:

а) насилу вникає в суть твору (1);

б) читає дуже поспішно, не вникаючи в зміст (2);

в) повністю занурюється у читання, часто не помічаючи, що робиться навкруги (3).

5. Коли ви просите переказати прочитане, дитина:

а) не може цього зробити (0);

б) часто плутається, забуває основні деталі (1);

в) переказує прочитане близько до тексту (3);

г) додає до прочитаного від себе, фантазує (4).

6. Якщо ваша дитина зайнята читанням цікавої книжки, а по телебаченню починаються мультфільми, вона:

а) кине книгу, почне дивитись мультфільм (0);

б) буде продовжувати читати, відволікатись і поглядати на екран (1);

в) телевізор не може перешкодити читанню, це лише п'ятихвилинний перепочинок, потім знову сідає читати (3).

7. Якщо у вашої дитини є власна книжкова полиця, спробуйте по ній визначити коло читання дитини:

а) читає все (0);

б) обожнює детективи і пригоди (1);

в) дуже складна шкільна програма, тому читає лише програмові твори (2);

г) читає щось ліричне (3);

д) «легка» література не входить до кола її інтересів (4);

є) це класика і наукова література (5).

8. На ваш погляд, на читання вашої дитини впливає:

а) школа (2);

б) телебачення, кіно (1);

в) ви — батьки (3);

г) дитина сама правильно вибирає собі книги (5);

д) щось інше (4).

9. Як дитина ставиться до творів, які вивчають у школі?

а) Читає охоче (3);

б) насилу виносить (2);

в) зовсім не читає (1).

10. Де дитина бере книги для читання?

а) 3 дитинства відвідує бібліотеку (4);

б) у себе вдома (3);

в) у друзів (2);

г) важко відповісти (1).

11. Як ви самі оцінюєте свої здібності у керівництві читанням своєї дитини?

а) Гарно, бо читання дитини для мене — один з основних методів її виховання (5);

б) добре, я вважаю, що читання займає важливе місце у розвитку дитини, але книги вона повинна

вибирати самостійно (4);

в) задовільно, я не слідкую за тим, що і як читає моя дитина, це обов'язки школи (3).

Результати:

9—15. Увага! Книга не входить у коло інтересів вашої дитини. Можливо, ви дуже мало приділяєте цьому часу і уваги. Спробуйте виправити помилку, почитайте разом, почніть із легких творів. Обов'язково обговорюйте прочитане — це зблизить вас. Проконсультуйтеся з бібліотекарем дитячої бібліотеки. Він допоможе вам і вашій дитині.

15—30. Ваша дитина належить до категорії читачів, які читають час від часу і вибирають літературу за шкільною програмою. Дитина буде читати книгу за необхідністю, але, на жаль, потреби у самостійному читанні не має. Більше розповідайте про книги, які ви читали, так щоб дитині захотілось їх прочитати.

31—49. Ваша дитина багато читає і робить це з задоволенням. Коло її читацьких інтересів широке. Вона правильно самостійно вибирає літературу. Читання такої дитини не потребує постійного контролю, бо ви вже прищепили їй любов до книги. Це вже цілком сформований читач. Але спілкування з приводу прочитаного ніколи не буде зайвим.

50—56. Якщо ваша дитина увійшла до цієї групи читачів, ми вітаємо вас! У житті вашої дитини книга займає перше місце. Книга є членом вашої родини, а ваша дитина — талановитий читач, має образну пам'ять і здібність до фантазування. Але будьте обережні, дивіться, щоб читання не відволікало від реальності.

Я намагаюся проаналізувати, як відносяться в сім’ї до читання дітей, що знають батьки про дитячу літературу, про роботу бібліотеки, якої допомоги потребують в питаннях виховання дітей. Адже, визначаючи книгу важливим фактором виховання, значна кількість батьків пов’язує читання дітей тільки з процесом навчання і обмежує коло читання дітей шкільними програмами. Основна ж маса цікавої дитячої літератури залишається поза їх увагою. Саме тому  я  спрямовують зусилля на підвищення загальної і педагогічної культури батьків, їх літературної і бібліотечно – бібліографічної грамотності, організовують виставки – рекомендвції «Сім’я в книжковому інтер’єрі», книжкові куточки «Для Вас батьки», «Батькам про дитяче читання».

Діяльність бібліотеки, спрямована на пізнання, самопізнання, творчий розвиток особистості, навчання та дозвілля, повинна проводитися в чіткій координації і кооперації всіх зацікавлених інститутів – бібліотеки, школи, сім’ї, центрів і служб для молоді, громадських організацій і установ, органів місцевого самоврядування. Девіз бібліотеки: „Будинок без книги – що будинок без вікон”.

Я  переконана, що створення позитивного інформаційного середовища, яке б забезпечувало підґрунтя для розвитку, пізнання та соціалізації дитини, можливе лише за умов чітко налагодженої координації основних зацікавлених соціальних інститутів: бібліотеки, школи та сім’ї .          Роботу з батьками слід проводити диференційовано. Враховувати вік дітей, форми і методи роботи з ними, організовувати різноманітні перегляди і огляди літератури, екскурсії, виступи на батьківських зборах, присвячених проблемам дитячого читання; проводити круглі столи, радіо і телевізійні виступи, знайомити батьків з тим, що читають їх діти. Для дітей бажано проводити анкетування „Книги твоїх батьків”. В анкеті  запропонувати два запитання:  Що читали твої батьки в твоєму віці? Що радять почитати тобі? За її результатами організувати книжкову виставку, створити кутки „Для вас, батьки”, „Батькам про дитяче читання”, „Читання в сімейному колі”, де експонується література з цих питань, рекомендаційні списки художньої і науково – пізнавальної літератури для дітей. Ефективними є індивідуальні запрошення для батьків до бібліотеки для бесід, ознайомлення з новими надходженнями, для участі в масових заходів, проведенні днів батьків у бібліотеках. Проведення заходів, розрахованих як на юних читачів, так і на їх батьків, здатне викликати інтерес до спільного читання, спільної творчості та інтелектуальної діяльності.  Тематика цих заходів має бути різноманітною: книжкові виставки, виставка робіт мам –рукодільниць, виставка малюнків , краєзнавчі години, дискусії, дні сімейного відпочинку, театралізовані свята сімей, конкурсно-розважавльн програми, літературні вечори, свята.

В бібліотеці бажано створити тематичний куточок “Батьківський всеобуч”. Ввести в систематичну картотеку статей рубрику:“ Сімейне виховання”. Суттєвим доповненням може бути організація та популяризація виставок робіт декоративно – прикладного мистецтва, виготовлених руками дітей та їх батьків. Цікавими будуть конкурси домашніх колекцій , конкурси на краще написання та читання віршів, байок, епіграм, пародій.  Кожна книжкова виставка доповнюється рекомендаційними списками „Бібліотекар радить прочитати”.  Якщо до бібліотеки приходять батьки разом із дітьми дошкільного віку, бажано облаштувати у зоні відкритого доступу, поблизу робочого місця користувача, особливе затишне місце з метою збереження контакту батьків і дитини.

Фонд  бібліотеки, мета якої всіляко підтримувати сімейне читання, має задовольняти потреби у літературі як дітей, так і дорослих. Окрім того, він повинен сприяти підвищено рівня психолого - педагогічної культури батьків та стимулювати на основі використання книги сімейне спілкування. Сьогодні  кожна  бібліотека може підібрати літературу з цих питань та надати її читачам. Найпоширенішим варіантом знайомства з літературою, є відкритий доступ у фонді  -  тематичні  стелажі, присвячені проблемам сім'ї.  Необхідно подбати  про художнє оформлення тематичних стелажів або комплексів, зробити їх привабливими. Вони мають постійно мінятися, поповнюватися, привертати увагу.  Одним із  головних завдань  - це залучити батьків до бібліотеки .  Це дуже важливо, але з якою метою? Щоб «навчити»? Інформувати? Надати пораду?  Корисність зазначених завдань не викликає сумнівів. Але вирішити їх можливо тільки тоді, коли у домівку наших дітей повернеться забута та втрачена традиція сімейного читання - спільного прочитання книги, спілкування втрьох: дорослого, дитини і ... Франка, Шевченка, Пушкіна, Стівенсона - це вже питання вибору. Лише у цьому випадку у членів сім'ї виникне потреба разом поміркувати про книги, знадобиться порада професіоналів, з'явиться бажання набути навичок вибору та пошуку інформації тощо. Ось чому головне завдання, яке постає перед бібліотеками, не «навчити», а сприяти виникненню бажання у читачів-батьків допомогти своїй дитині долучитися до читання.  Бо книга – це розвага і пригода. Вона примусить вас плакати і сміятись. Книга може втішити і підказати вихід із складної ситуації., розвиває наше мислення, із неї ми дізнаємося про поняття, які  допомагають  нам мислити. Вона розширяє горизонти нашого світу. Книга – частина культурної спадщини.

Батьки і діти! Діти і батьки! Нерозділиме і одвічне коло. Ми засіваємо житейське поле. І не  на день минущій – на віки... ( Б.Олійник)

Пошук
Наша адреса
71118 Запорізька обл.
м.Бердянськ
вул. Руденко, 15
тел. (06153) 2–23–21
school_5_berd@ukr.net
«гаряча лінія»
Календар
«  Серпень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзі сайту
Знайди себе
Спідометр
Узнай свой IP адрес -->
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання



  
Бердянська ЗОШ 5 © 2017